PROJECTES SOCIO-EDUCATIUS

En les darreres dècades Catalunya ha gaudit d’un augment notable del número d’alumnes a les escoles de música – 32.000 (2003), 55.000 (2012). Aquesta evolució ha estat possible gràcies, en bona mesura, a la proliferació d’escoles de música públiques que han facilitat l’accés a l’educació musical a amplis sectors socials que anteriorment quedaven exclosos.

Malgrat tot, ja sigui per causes socials o econòmiques, a Catalunya encara tenim un gruix notable de la societat que no té accés a la formació musical i instrumental. En aquest sentit, la comparativa del número d’alumnes del nostre país amb el d’altres països europeus corrobora aquest fet. Aquesta situació ha empès diverses escoles de música a qüestionar, repensar i a actuar sobre l’actual model educatiu musical del país.

Aquest debat parteix d’una premissa fonamental: la voluntat de democratitzar l’accés a la formació educativa musical. La democratització té dos beneficis bàsics:

Justícia social —

El sistema educatiu té com a objectiu la igualtat d’oportunitats en la formació de la població. En particular, l’aprenentatge de la competència artística té una importància capital per la formació i el desenvolupament integral dels infants i joves.

Detecció i desenvolupament del talent —

Un sistema educatiu que permet de manera sistemàtica a tota la població provar l’exercici de les arts, possibilita l’accés global i per tant es pot identificar aquells nens/es que tenen una habilitat musical més notable.

Acostar la pràctica instrumental  —

Als alumnes de les escoles de primària sense necessitat de coneixement previ d’un instrument i iniciar-se en la música de forma col·lectiva a través dels instruments i el conjunt de banda o de cordes.

 

CONEIX EL NOSTRES PROJECTES

Contacta’ns